Państwo powinno wspierać rozwój predyspozycji indywidualnych swoich obywateli, gdyż prowadzi to do zwiększenia udziału odsetka osób kreatywnych w życiu publicznym, stymuluje innowacyjność oraz podnosi jakość życia społecznego. Kluczowym elementem w tym aspekcie jest reforma systemu edukacji, gdzie na szczeblu podstawowym i średnim należy zredukować i ustabilizować podstawę programową oraz ograniczyć liczbę przedmiotów obowiązkowych. Szkoła powinna w większym zakresie uczyć młodych Polaków praktycznej wiedzy, przydatnej w dorosłym życiu oraz umożliwić uczniom uczęszczanie na dodatkowe zajęcia, rozwijające ich zainteresowania indywidualne. Trzeba także zwiększyć pulę i dostępność środków publicznych oraz uprościć formułę ich pozyskiwania dla polskich instytucji badawczych i osób prywatnych, na realizację projektów związanych z innowacyjnością technologiczną. Musimy również zadbać o podniesienie jakości kadr w szkolnictwie publicznym, w którym należy promować zdolności pedagogiczne i wychowawcze oraz pracowitość. Chcemy, aby nasze dzieci edukowali nauczyciele, którzy swoją pracę wykonują z pasją. Dlatego też postulujemy podniesienie wynagrodzenia nauczycieli do wysokości średniej płacy krajowej, waloryzowanej każdego roku. Podkreślamy również, że szkolnictwo musi zostać odpolitycznione, a związki zawodowe wyprowadzone ze szkół, natomiast nauczycielom należy zakazać przynależności do partii politycznych.